Kto wynalazł marketing?

Ciężko dziś prowadzić działania sprzedażowe bez wsparcia marketingowego. Cała paleta działań sprawia, że biznes ciągle się rozwija, a przychody rosną.

Obecnie marketing to pojęcie znane powszechnie, ale czy wiesz kiedy powstał marketing i kto uchodzi za jego założyciela? Sprawdź najważniejsze informacje na temat genezy tego procesu. Okazuje się, że marketing można rozumieć wielowymiarowo i termin ten nie ma jednej prawidłowej definicji.

Czym jest marketing?

Najprościej rzecz ujmując jest to proces mający na celu zaspokojenie potrzeb klienta w sposób lukratywny. Wiąże się on z prowadzeniem badań, analizą, określaniem grupy docelowej oraz projektowaniem zintegrowanej grupy potencjalnych klientów. Marketing opiera się na empatii i wczuwaniu się w sytuacje klienta.

Jest to także oferowanie wartości w zamian za środki finansowe. Dla przykładu firma sprzedająca żelazka, sprzedaje tak naprawdę nieskazitelnie wyglądające ubrania, które wpływają na osobisty sukces. Marketing to także katalizator zmian, które pomagają w adaptacji do zmieniających się warunków. Jednym z rodzajów marketingu jest real time marketing, który polega na błyskawicznym działaniu związanym ze zmieniającymi się warunkami.


Zobacz więcej: http://www.akapester.com.pl/


Kim jest wynalazca marketingu. Poznaj genezę!

Marketing narodził się w latach 70 w Wielkiej Brytanii. Wiele źródeł na początek jego powstania wskazują połowę dwudziestego wieku. Jako kierunek studiów na Harvardzie pojawił się on dopiero w 1909 roku. Ciężko stwierdzić realną datę powstania marketingu, ponieważ na świecie pojawiał się w różnym czasie.

Ponadto, jeśli rozumieć marketing jako filozofie, można powiedzieć, że swoją genezę ma on w starożytności, bo któż z handlowców nie myślał wtedy o potrzebach klientów. Jeśli chodzi o założyciela marketingu, tu również dane są rozmyte. Z całą pewnością ojcem marketingu jest Philip Kotler, który stworzył biblie marketingu. Należy on do najbardziej znanych osób z branży i pionierów współczesnych rozwiązań. Oczywiście w kwestii technik wiele się zmieniło, ale podstawy podejścia do sprzedaży pozostały takie same.