Jak zostać copywriterem? Pierwsze kroki w zawodzie!

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli zajmować się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, i uzyskanie posady w jednej z nich nie było dobre. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak znacznie bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing i promocja w Internecie, i przy tym jesteś nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale z czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?

By zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na wstępu nie musisz inwestować w bardzo rozbudowany design strony – wystarczy, by była jednoznaczna także wyglądała profesjonalnie. A co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z innych dziedzin albo link do naszego bloga.


Zapoznaj się z innymi artykułami: profesjonalna redakcja i korekta tekstu


Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, a praca w Internecie nie jest wyjątkiem od tej reguły. Nie jest innej drogi – może będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie daj jednak, by początkowe trudności odebrały Ci wiarę we nasz sukces! Każdy copywriter zaczynał w odpowiedni sposób, ale udało się tylko tym, którzy się nie poddali.